کانابینوئیدهای تولید شده از گوشت، تخم مرغ و ماهی در بدن برای مقابله با التهاب موثر هستند

20 ژوئیه 2017- یک ترکیب شیمیایی در ماری جوانا وجود دارد که التهاب را در بدن پایین می‌آورد، این ترکیب بطور طبیعی توسط غذاهایی مانند گوشت، تخم مرغ و ماهی در بدن تولید می‌شود.

در گزارشات قبلی به پتانسیل بالقوه‌ی کانابینوئیدها برای درمان دیابت نوع 2 اشاره شده است، این مواد به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی می‌توانند علت اصلی مقاومت به انسولین یعنی التهاب را کاهش دهند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که واکنش‌های شیمیایی درون غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 هستند منجر به تولید طبیعی کانابینوئیدهایی در بدن می‌شود که اثرات روان درمانی زیادی در بدن ندارند، اما سبب کاهش التهاب در بدن می شوند.

نویسنده‌ی این مقاله Aditi Dasاز دانشگاه Illinoisمی‌گوید: ما یک مسیر آنزیمی را کشف کرده‌ایم که  کانابینوئیدهای مشتق از امگا 3 را به مولکولهایی با قدرت ضدالتهابی قوی‌تر تبدیل می‌کند که عمدتاً به گیرنده‌های موجود در سیستم ایمنی متصل می‌شوند.

این یافته‌ها نشان میدهد که چگونه اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند برخی از خواص دارویی مشابه با ماری جوانا را بدون تأثیرات رونگردان آنها ایجاد کنند.

دکتر Dasو همکارانش با آزمایشاتی بر روی بافت‌های حیوانی به این کشف دست یافتند، آنها مجموعه‌ای از واکنش‌ها را شناسایی کردند که منجر به اتصال برخی کانابینوئیدها به دو گیرنده در بدن می‌شود، یکی از این گیرنده‌ها در سیستم عصبی قرار دارد و دیگری در سیستم  ایمنی می‌باشد.

دکتر Dasافزود: برخی از کانابینوئیدها نظیر THCموجود در ماری جوانا یا اندوکانابینوئیدها می توانند به این گیرنده‌ها متصل شده وخاصیت ضدالتهابی وعملکرد ضد درد داشته باشند.

اسیدهای چرب امگا 3 درغذاهای غنی از چربیهای سالم یافت می‌شود که بویژه مصرف آنها به افراد مبتلا به دیابت در یک رژیم کم کربوهیدرات توصیه می‌گردد، غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 عبارتند از : آجیل، آووکادو، ماهی ، تخم مرغ  و گوشت.

محققان معتقدند تولید کانابینوئیدها از اسیدهای چرب امگا 3 می‌تواند نقش مهمی در درمان التهاب داشته باشد، اما آنها هنوز نتوانسته‌اند اعتبار این ارتباط را در انسان تایید کند.

 محققان افزودند که کشف ما ممکن است به ابداع درمانهایی برای بیماریهای التهابی عصبی و مغزی عروقی کمک کند. نتایج این یافته‌ها بصورت آنلاین در مجله‌ی Proceedings of the National Academy of Sciencesمنتشر گردید.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/jul/marijuana-compound-that-fights-inflammation-produced-from-meat,-eggs-and-fish-96011322.html